Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

7.17.2008

Jiwangke?

Assalamualaikum..

Buat teman2 yg sudi meluangkan masa membaca nukilan aku dlm blog ni.. Ishh.. something goes wrong somewhere.. betul ke ayat aku ni? Aku teringat mlm tadi hubby aku call n bgtau suruh aku 'tone down' kan sikit nada jiwang dlm blog aku ni.. ye ke jiwang? Pada aku, istilah jiwang ialah bila seseorang tu guna ayat2 puitis, disebatikan lagi dgn ayat berbunga2 dan ditokok tambah dengan ayat skema.. tu baru la jiwang.. + karat sikit.. bila sesiapa yg membacanya..akan terasa seluruh bulu roma meremang.. dan rasa geli dan takkan meneruskan pembacaan beliau.. itu pada pandangan makrifat aku tentang perkata 'JIWANG'. Tak tau la kalau lain orang, lain pula pendapatnya.. Aku rasa, gaya penulisan aku ni boleh la dikira agak sempoi, bersahaja.. cuma ada selit2 sikit.. "CURHAT" apa curhat tu?? ha.. kejap lagi aku bagitau.. Berkarya adalah salah satu hobi aku. Memang kecik2 dulu aku ada simpan cita2 nak tulis novel.. Umur 10 thn.. aku dah start menulis..kisah remaja.. habis la buku latihan sekolah aku jadi mangsa.. tp.. halfway je la.. sebab dah sampai tengah2 cerita tu, aku rasa mcm tak logik plak story line dia.. Oh ye.. berbalik pada perkataan 'CURHAT' tadi. Ia singkatan drpd 'Curahan Hati'.. kadang2 bukannya aku sengaja.. dah nak tertaip.. dan aku rasa penting meluahkan semua tu lebih2 lagi..bila berjauhan.. so, ini adalah salah satu cara untuk menyemarakkan lagi ikatan kami walaupun dari jarak jauh.. My hubby, is that clear?

No comments: