Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

5.30.2010

Dida Return.. (^_^)

Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah wa syukrillah atas segala nikmat yg dikurniakan olehNya sepanjang hayat ini.... kini Dida kembali lagi utk mewarnai dunia blog kasihrizhad yg sekian lama sepi sesepi sepinya... bukan lupa, bukan tak ingat.. tapi halangan demi halangan membuatkan saya tidak berkesempatan untuk menjengah teratak ini yg telah hampir 7 bulan telah hilang serinya..

Ampun & maaf diminta kepada kawan2 blogger yg setia menanti update dari saya terutama Liza, LoL, kak Atie, Kak Ummumishkah dan ramai lagi sahabat2 yg lain yg saya tak sebutkan di sini... InsyaAllah, jika semangat saya utk terus menukilkan sesuatu di blog yg tidak seberapa ini masih membara seperti dulu... saya akan tetap bersama kalian utk berkongsi ilmu, kisah suka duka dan pengalaman yg boleh dijadikan pengajaran dan pedoman... cuma saya tidak pasti samada blog saya ini masih ada yg sudi membacanya atau tidak.. maklum la.. bila sudah menyepi sekian lama... pasti ramai yg sudah lupakan saya...

Saya rasa tentu ada sahabat2 yg ingin mengetahui perkembangan terkini saya... hmmm.. ada ke?? Ada ke.. takde ke.. saya tetap ingin mengabadikan luahan rasa saya di sini... Dengan senang hatinya saya ingin berkongsi kegembiraan saya dengan kalian bahawa kini saya sudah pun berbadan 2... ALHAMDULILLAH.. penantian selama 4 tahun berakhir juga berkat kesabaran saya dan suami... serta doa tulus kami, keluarga serta sahabat2 tersayang.. dan di saat saya menulis blog ini.. kandungan saya sudah pun berusia 25 minggu.. (6 bln++)... :-)

Kegembiraan yang tak mungkin terucap dengan kata2... hanya Allah SWT sahaja tahu betapa hambaNya ini amat bersyukur dengan ketentuan dan rezeki yang dikurniakan olehNya ini... dan berharap agar bayi di dalam kandungan ini berada di dalam peliharaanNya dan selamat lahir ke dunia bila sampai waktunya nanti... doa2kan lah ye..

Ok lah.. saya rasa memadailah setakat ini dulu... wanita mengandung mmg tak tahan duduk lama2.. pinggang akan cepat terasa sakit dan perut akan mula mengeras... jd bagi la saya chance utk berehat ok... Terima kasih kerana masih sudi membaca.. walau siapa pun anda.. di mana anda berada.. saya tetap hargai anda.. jumpa lagi di lain masa..

Salam penuh kerinduan dari saya khas buat sahabat2 saya di luar sana.. moga silaturrahim ini bertaut kembali... Wassalam...

27 comments:

cun09 said...

salam sahabatku Dida...

YA ALLAH...terasa sedih dan terkejut tetiba tengok n3 baru Dida ada...hampir setahun kita jalinkan ukhuwah akhirnya Dida kembali lagi ^_^

pertama sekali Tahniah dr Liza akhirnya ALLAH makbulkan doa utk Dida punyai anak ^_^

Kedua akhirnya liza tak resah lagi kerana sahabat liza telah kembali ^_^ macam2 soalan timbul sebab Dida lama menyepi...

**jaga diri**

Dida... said...

Wslm.. Liza sahabatku yg setia..

Saya juga rasa amat2 terharu bila baca komen Liza ni.. maaf ye sbb buat Liza tertanya2...

Terima kasih atas ucapan.. InsyaAllah jika tiada halangan, saya akan cuba kembali aktif seperti dulu..

Thanks for everything.. saya amat menghargainya.. :)

Abd Razak said...

Salam Dida..:)

Saya sering tertanya-tanya di manakah gerangan dida setelah kembali dari tanah suci mengerjakan haji tahun lepas.

Apa pun tahniah buat dida dan suami, moga yang bakal lahir itu nanti menambahkan umat Muhammad yang soleh dan mampu menegakkan Islam di muka bumi ini.

Moga dida sihat hendaknya..:)

Webmaster@Echam said...

Salam Dida,

Tahniah sebab nak dpt baby tak lama lagi. Lamanyer menyepi... hehhehe.. Nanti sampaikan salam saya pada suami Dida dan geng baik saya yang nama Roy tu.. hihiihih

Yatie said...

Assalamualaikum...

Selamat kembali n tahniah kerna bakal menimang cahayamata....
Bila due date nyer....

Dida... said...

Wslm saudara Razak..

Saya minta maaf sangat2 sbb buat sdr tertanya2.. mmg sekembalinya saya dr haji thn lepas sy langsung x buka blog saya.. lepas tu sy mengalami mabuk2.. tau2 mengandung.. :) Alhamdulillah..

Terima kasih ya atas doanya.. InsyaAllah.. saya akan didik permata hati saya yg bakal lahir itu menjadi anak yg soleh dan berbakti pd agama Islam... :)

Dida... said...

Wslm.. Echam..

Apa khabar.. Thanks ya.. InsyaAllah saya akan sampaikan salamnya.. tak silap sy awk ble ctc dia melalui FB dia.. itupun kalo awk ada add dia laa..

Dida... said...

Waalaikumsalam Yatie

Terima kasih... due datenya bln 9.. samada seminggu @ 2 mggu lepas raya..

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Dida..
My SAHABAT..

nak kata apa nie..?

nak nangis kejap...

g maner?

sob..
sob..

uwaaaaaaa....

ingatkan dh lupa kat kami..

isk..
isk..

nak nanges happy..

sungguh happy..

gembira..

jangan hilang lagi tau..
tanpa sepatah kata, hilang cm tu je..
nak cari kat ne..?

sob.. sob..

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Dida,

Pertama sekali, selamat kembali ke dunia blogging. Hehe..

..dan tahniah untuk berita yang sungguh menggembirakan ini. Penantian penuh kesabaran yang menggembirakan. Semoga baby baik2 saja + sihat. Tahniah sekali lagi tau.

..kami tak pernah lupakan Dida.
Kadang bertandang kat sini, baca2 n3 lama. Kak Atie pun rindukan Dida. Lama sangat Dida menghilang. Rindu sangat.

..jangan hilang lagi tau.

Mmm..
nanti saya datang komen lagi.

Hehehe..

Sampaikan salam kat baby ya..

Jaga diri dan happy..

Mood: Happy

Pn Kartini said...

salam dik dida...:)

Welcome backkkkkk!!

Alhamdulillah..kembalinya dida membawa berita yg gembira...:)
Jaga diri baik2 yaaa:)

♥Raidatul Auna said...

salam sis Dida...

selamat kembali kedalam dunia blog...

............. rindunye kat sis Dida...

harap2 sis Dida sehat di sane...

dan taniah ...semoge baby tu sehat saje....

~salam rindu drpd Auna~

atie said...

Salam Dida..

pertama2nya nak ucap tahniah atas berita gembira tu.... dan selamat kembali berbloger... rindu dengan tulisan dida dan dida sendiri... akak pun akhir2 nie sibuk sikit tak dapat nak up-date blog... tapi kemunculan n3 baru dida... menaikan semanggat nak bukak komputer dan beri komen nie... semoga dida dan suami sentiasa gembira dan baby yang bakal dilahirkan sihat selalu.... juga kepada dida semoga sihat juga.. jaga diri baik 2 ye....wasallam

Dida... said...

Dear LoL..

huhu.. terharu tol baca komen LoL ni.. sorry ye dear sbb buat LoL sedih n tercari2 di mana saya.. harap2 la saya tak menghilang lg lepas ni...

Nnti sy akan smpaikan salam LoL pd baby sy.. skrg pun sy dah ajak dia borak2 walopun dia masih dlm urahim.. org kata usia 6 bln dlm perut da ble dgr da apa ibu dia cakap.. hihi.. hihi.. so interesting..

K LoL.. u really make my day happier n brighter... luv u fren!

Dida... said...

Wslm Pn. Kartini..

Terima kasih krn masih link kan blog sy di blog Puan walopun blog sy da bersawang.. n thanks again 4 da wishes..

Dida... said...

Wslm Dik Auna..

Terima kasih.. terima kasih.. krn sudi merindui akak.. n sudi tunggu update dr akak... terima kasih juga atas doa adik.. syg adik.. :)

Dida... said...

Wslm Kak Atie..

Terima kasih kak sbb masih ingat pd sy lagi.. bisnes akak ok? harap2 semakin maju..

Saya pun bersemangat bila tgk ada lagi kawan2 blogger lama sy yg masih sudi baca n3 sy walopun sy da lama menghilang... terima kasih ye kak doakan saya.. moga akak dan keluarga juga berbahagia sentiasa hendaknya... aminnnn..

Ummi Humaira said...

salam adikku Dida...

masyaAllah ,Alhamdulillah...

tahniah.... jaga diri baik2...

akak doakan Dida sihat selalu...jua baby yg dlm kandungan... mdh2an dia kan bakal mnjadi pelapis muslim sejati.

LotsOfLove-Pearls said...

Dear Dida,

Dida happy, saya lagi happy.

Hari ni sihat?

kakpah said...

salam dida. ingat dah menyepi terus..

Dida... said...

Wslm Ummi..

Syukran jazillan ummi atas doanya.. moga ummi selamat pergi & kembali ke tanah suci dan mendapat umrah yg mabrur.. Amin..

Dida... said...

LoL...

I'm happy because I have a friend like you...

Saya sihat.. Terima kasih..

Dida... said...

Wslm Kak Pah...

Memang dulu niat di hati nak terus menyepi sebab semangat dah pudar.. ttp rasa sayang melebihi segalanya... moga saya akan terus istiqomah.. InsyaAllah...

AIN said...

salam sis Dida...

harap2 sis Dida sihat disana..
dan tahniah ...semoga bayi dalam kandungan tu sehat..
~jaga diri baek2 ye..~(^-^)

Dida... said...

Wslm dik Ain..

Terima kasih ye coz sudi bertandang ke sini...

InsyaAllah.. moga kita semua berada di bawah lindunganNya.. Amin..

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA