Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

7.24.2008

Ujian Pertama..

Arrghh.. aku ACCIDENT!!

Saat ini, ketika ini.. smsa aku sdg menaip post ini.. jantung ku msih bdebar.. tangan ku masih menggigil.. inilah pengalaman yg aku rasa paling teruk skali.. Hubby aku tak ada utk mengadu nasib.. :(( aku sorang2 hadapi ujian ini.. Ya Allah.. aku terima sgla ujian Mu ini Ya Allah...

Waktu kejadian.. 12.15tghari.. Tempat kejadian.. simpang 4, Jln Tembaga.. berdepan dgn Kontena Nasional.. Dengan kelajuan yg sederhana, aku menuju ke Kompleks Pst Bandar.. Tiba2 di simpang 4, sbuah kancil meluru dari arah kiri.. menuju ke Jln. Besi.. aku yg agak terkejut.. tergamam.. menekan brek sekuat hati untuk mengelak kereta kancil ini.. dan akhirnye... BANGG!! aku telah merempuh kereta tersebut.. Roh aku, hilang sekejap.. tiba2.. terdengar bunyi hon yg bertalu2 dari arah kanan.. dan aku tersintak.. rupanya2 sbuah lori tangki.. sdg menuju ke arah kami.. tp, driver tsbut sempat memberhentikan lorinya.. Aku terselamat buat kali ke-2.. lama jgak kami berkofrontasi tpi jln tu.. Aku agak bertuah, krn ada gak pemandu lain yg simpati dgn keadaan aku mbantu aku saat itu.. terima kasih En. Ismail dari JPA..

Cadangan pertama - settle luar je.. (dia nak byr aku RM250.. tp. aku bukan bodo.. lama gak kami bertekak.. tp sori la, dia tak boleh mkn aku punya.. )

Cadangan kedua - pegi workshop dan nilai berapa kerugian yg aku tanggung.. ni aku rasa logik sikit sebab aku akan tahu nilai sbnar.. (dia kata dia nak settle terus bill kete aku tu) Dah pegi workshop pertama.. kena RM680.. dia kata, dia x boleh bayo.. so, nak gi workshop panel dia la.. konon ble dpt murah.. kena RM490.. itu baru kos kerosakan luar.. blum dlm lagi.. tu pun dia x nak bayo gak.. dia kata, dia nak bayo RM200 dan selebihnya aku top-up.. BANYAK CANTIK!!

Cadangan terakhir - Finally aku dah tak sabo dgn minah mata sepet ni, aku ajak dia buat report jek.. aku bleh claim insuran.. dan sape yg salah.. bsiap sedia la byo saman.. (aku yakin aku x salah sbb aku dkt main road.. kan..kan..aku tak salahkan??)

Fuhh!! teruk betul.. dari pukul 12tghri.. smpai pukul 6 baru aku smpai rmh.. separuh hari aku x masuk opis.. nasib baik boss aku understanding... Terima kasih pd bos aku, Kak Linda (HR) & En. Hussin sbb tolong & teman aku menyetelkan msalah aku hr ni... Pergh.. gigil x ilang lagi ni.. esok aku EL. Nak gi Balai Polis Trafik amik report.. & then.. gi workshop.. Ya Allah Ya Tuhan.. tabahkan hati.. kembalikan semangat hamba-Mu yg lemah ini.. Hindari hamba-Mu ini dari sebarang kecelakaan yg lebih dahsyat dari ini.. Bantu lah hamba-Mu ini Ya Allah...

No comments: