Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

3.17.2009

Keletah si kecil

"Ayong.. Ayong gi ane ni..? Ayong amek mama tat tedai Ayong.. Ajib nak mama.." gitu la lebih kurang ayat pelat yg disebut oleh anak buah aku.. Nazif (Ajib) masa aku chatting dgn anak2 buah aku guna skype… Macamana aku nak jawab ni?? kalau aku dkt PG.. leh gak aku start kereta amik mama Ajib dekat kedai.. (Actually mama ajib keje dkt kedai jahit mak aku.. dia ingat aku boleh amik mama dia agaknya...) masalahnya…. korang pun tau masalahnya kan… Malaysia & Arab Saudi ni beribu riban batu jauhnya……….. Jadi.. aku kenalah explain dgn Ajib yg ayong dia ni jauhhhhhh la sesangaattt. tak boleh amik mama dia... penat aku explain dekat bdk ni.. tak paham2 gak.. last2.. aku cakap… yela2.. nanti ayong amik la.. terpaksa la berbohong kalau tak.. selagi tu la dia tanya tak berhenti2… huwaaaaa!!! sedih la plak…

Ajib, Amin (Shamil) & Be'ah... apa la mak long ni...nmpak sekerat je muka..

Aksi tongkat dagu.. hehehe...

Anak2 buah aku memang manja la sesangat dengan aku.. pasal aku suka layan diaorang , belikan jajan dan bawak diaorang gi jenjalan.. bila aku dah duduk dkt Arab ni.. terasa la kesunyian yg amat… tu yg kalau boleh nak skype je hari2 dgn diaorang… tp tak feel la….. kalau boleh nak jumpa.. peluk.. cium… baru la puas… kalau hubby aku lain plak cite dia.... dia suka nyakat.. selagi tak nangis budak tu.. selagi tu la disakatnya… mcm ada satu kepuasan lak dalam diri dia bila dapat menyakat budak… pelikkan? heheh.. tp tu la cara dia bergurau… lepas tu dia ketawa… heeee… mcm2 hal… Alamak... terlebey sudaahh.. "Ampun kan adinda.. kanda.." heheehe.. jgn marah.... :)

ok lah, saja je ni.. tetiba nak cerita pasal anak2 buah kesayangan aku plak.. ada 6 org semuanya… 4 lelaki.. 2 perempuan… aksi & keletah diaorang membuatkan aku tersenyum sorang2 dekat sini.. isk..
bila la maklong nak balik jumpa korang nih ekk??? rindunyaaaaaaaa…….

I will miss u all always... my little sweethearts....

1 comment:

ummu said...

bestnya..ramai anak2 buah. mesti riuh kalau sekali himpun semua...