Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

3.13.2009

Seharian di Mekah..

Org lain yg dicari.. org lain yg aku jumpa… sape tu? member2 aku la… sbenarnya, aku dah plan dgn member2 kat Jubail utk berjumpa di Mekah minggu ni.. Gebong, Abg Jee, (From Johor to Jubail) Azmi Tajam & Sapuan.. (tp Sapuan aku tak jumpa..) diaorang datang pertama kali utk buat Umrah.. jadi aku dan kebetulan masa tu, Ail dgn wife dia ada… juga ambil kesempatan utk berjumpa kawan2 yg dah lama tak jumpa.. bila dah ada dekat Mekah tu, apa lg... rebut lah peluang utk solat di Masjidilharam…Cuma kali ni aku tak buat Umrah je sebab aku dgn wife aku plan utk pergi Mekah balik hari… kiteorang bertolak pulang selepas solat Isyak dan tawaf sunat.. (penat ooo… tak penah2 aku berhenti tido tepi jalan.. first time… sampai2 rumah dah dekat pukul 4 pagi)


Disebalik perjumpaan kiteorang tu… ada cerita lain… plan nak jumpa diaorang lepas Asar.. tp. tak dpt jumpa… sebab lokasi tak dapat dikesan…. pusing punya pusing… aku terpandang seseorang yg aku pasti.. memang tak salah orang… member baik aku masa buat Umrah tahun 2006 dulu… Afiq! happy dpt jumpa dia pasal kiteorang dah lama tak jumpa… tu yg aku ckp tu.. org lain yg dicari.. lain yg aku jumpa.. ada hikmah tu.. lepas solat maghrib, baru aku dpt jumpa Gebong.. dan yg lain2….. Minggu kemarin aku jumpa Md Noi (Kijang15) masuk ni dah 2 kali aku jumpa dia.. Zaki Acong, (Dzalkafya) dan ramai lagi lah.. pendek kata, Masjidilharam selain tempat utk menambahkan pahala ibadah kita.. juga tempat utk kita mengeratkan silaturrahim sesama kita samada yg dekat mahupun yg jauh terpisah… Syukur Alhamdulillah..


Ni la Afiq..


Gmbar aku tak sempat rakamkan sbb excited sgt jumpa kawan2 seperjuangan dkt Titan dulu… lagipun aku tak gemar sgt amik gmbar dlm masjid.. wife aku je yg excited lebih… tp.. aku sempat amik gmbar dgn Afiq dekat luar masjid… Ok lah, tu je aku nak cerita… harap2 lepas ni, aku dapat peluang lagi jumpa kawan2 aku yg di Jubail…


Gambar ni takde kena mengena dgn cerita kat atas... saje amik gmbar unta melintas masa on the way nak ke Mekah... kalau dkt Malaysia.. umpama melihat lembu @ kambing melintas...


Sekian… cerita pendek dari aku… Wassalam..

No comments: