Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

4.13.2009

Memang ada hikmahnya...

Tajuk kat atas adalah kesinambungan dari entry aku yg lepas... haaa.. kalau rajin baca lah.. kalau dah baca, bacalah lagi kalau rajin.. hehee... Syukur di atas ketentuanNya... itulah yg selalu orang cakap, sesuatu kejadian pasti ada hikmahnya tersendiri... aku percaya, ramai yang pernah mengalami pengalaman duka tetapi akhirnya.... bahagia.. itulah dugaan yang Allah berikan kepada hambaNya yang terpilih kerana ingin menguji sejauh mana tahap keimanan seseorang... eccehhh.. dah macam ustazah la plak..


Hmmm.. ni la yg aku nak habaq mai dekat korang nih.. rasa baru je aku mengomel dkt husband aku pasal plan nak ke Madinah minggu lepas tak jadi... rupa2nyaaaa.. ada sesuatu yg menanti kami... YESSS!! haaaaa.. nak tau ke?? lain kali je la aku cite.... boleh gitu?? heheheh... buat suspend je aku ni kan?.. kalau kena dkt org2 tua.. mesti dia ckp.. bertuah punya budak!


Ok... ok.. aku nak citer la nih... hubby aku mmg suka buat kezutann... dan selalu sangat buat decision last minute... tp takpe.. disebabkan aku dah terbiasa dgn keadaan gitu... so, tak jadi masalah lah... the very the small matter punye...


Kite gi Mekah esok... kata hubby ku.. APA? esok??? kata esok kena keje? kataku pula... Ishh.. byk songeh plak aku nih.. orang dah ajak tu, jgn la byk tanya kan.. aku pun apa lagi, suka laaaa... drpd terperuk dkt rumah hari minggu.. gi Mekah pun best jugak... walaupun pergi balik hari.. aku tak kisah janji dapat keluar dari rumah... pendek kata, kalau dapat pegi Balad pon suka.... walaupun hanya pegi ke pasar ikan... jadilahhhh.. kwehkuehkwehkueh…


Actually kami ke Mekah kerana satu misi... selain tujuan utk solat di Masjidilharam yg mana hati akan sentiasa tenang apabila berada di dalamnya... kami juga ingin berjumpa dengan hubby aku punya kakak punya jiran.... ??????????? ahha... short form nya... Jiran Kakak Ipar aku le tu.. hihi.. Tok Normah & anak perempuannya iaitu Kak Hanim yg datang ke sini utk menunaikan ibadah umrah.. Walaupun hanya jiran, tp hubungan keluarga hubby aku dgn 2 beranak ni.. sangat la rapat... dah macam family sendiri...


Bila dah jumpa jiran sebelah rumah tu.. apa lagi... mestilah ada buah tangan dari Mesia... and this is the best part... dapat lah ikan bilis, udang kering, sedikit rempah ratus, sos tiram, sos cili, asam keping, keropok kering, serbuk jus limau kasturi, susu pekat manis pun ada... dan yang paling syok sekali... Guess What??.............. ASAM KECUT ..... huahuahua... lamanya aku tak makan asam... disebabkan kuantitinya tak sampai setengah plastic, so aku declare dgn hubby aku.... awak nak benda lain... awak ambik laa... saya tak kisah.. tp asam kecut ni saya punya sorang k... muahahahaha.... kiasu betul aku nih kan....


Bergambar dkt lobi hotel je.. hotel Dallah Barakah.. semput gak nak menapak ke hotel tu... nmpak tak kotak 'harta karun' tu.. best tau...


Ok, lah... tu je sebenarnya aku nak cite... mesti korang berkata2 dalam hati... laaa tu je? ingatkan apa la tadi... ekekekeke... saje je nak wat suspend... biasalah kalau dah duduk di perantauan nih, benda2 yang susah nak dapat... walaupun hanya sebotol sos cili & asam kecut.. tapi kalau orang kirim utk kite dari jauh.. punya la excited bkn kepalang... mcm dpt jongkong emas rasanya... ewahhh....


Buat mak tersayang dan kakak ipar ku... terima kasih yg tidak terhingga aku ucapkan di atas kiriman barang2 makanan tu.. dan buat Tok Normah & Kak Hanim.. terima kasih jua sbb susah payah mengangkut kotak makanan tu from Pasir Gudang, Malaysia to Singapore to Jeddah to Madinah to Mecca and now.. already at Yanbu.. perjalanan kotak tu adalah lebih kurang 9000km... jauh kotak makanan tu mengembara kan... heheheheh....

No comments: