Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"

10.24.2009

Dekat PadaMu.. Itu Destinasiku


Assalamualaikum..

Salam silaturrahim dari bumi Yanbu... bersua kembali setelah hampir sebulan RizHad tidak bersiaran dari ruangan maya ini.... apa khabar sahabat2 RizHad semua? harap semuanya berada dalam keadaan sihat dan gembira selalu....


3 minggu saya berada di tanahair menyulam kisah suka penuh ceria apabila dikelilingi dengan keluarga, sanak saudara & sahabat handai.... dan kini saya telah kembali semula meniti hari2 sepi yang harus dilalui.. suka atau pun tidak.. saya telah pun berada di sini...

Minggu pertama saya bagaikan kapal yang hilang arah tujuan... hati ini mogok dalam diam.. walaupun ekspresi wajah tidak menunjukkan... sungguh lain benar suasana apabila kita dikelilingi oleh kaum keluarga berbanding dengan keadaan sekarang yang harus saya lalui sekali lagi... mungkin kepulangan pertama kali dari perantauan banyak meninggalkan bekas dalam hati ini... dan perasaan ini memang saya tak dapat sembunyikan dari sesiapapun... terima kasih pada suami saya yg sedikit sebanyak telah membuat hati saya terhibur dengan lawak semasanya... kesian dia.. seboleh2 nak buat saya rasa tak boring... tp bila dia pergi kerja.. perasaan bosan itu menghambat lagi... itu baru 3 minggu balik Malaysia.. kalau lama sikit lagi... tak tau la kan..

Status terkini..... saya dan suami sedang sibuk menguruskan hal pindah rumah...kontrak sewa rumah yang kami duduki sekarang dah tamat... esok tinggal ambil kunci.. bersih2 kan rumah.. dan InsyaAllah kalau takde aral Ahad atau Isnin ni kami akan berpindah... kalau dah pindah rumah tu, maklum la kan.. semua serba kekurangan... termasuk lah line internet... jadi ia akan makan masa sikit utk di fix kan.. mgkin paling lama 1 @ 2 minggu baru saya boleh online semula... Harap2 area rumah baru tu signal internet dia bagus... kalau tak, tambah pudar la semangat saya yg sememangnya masih dlm keadaan down lagi ni...

Opp.. cukup-cukup lah tu..... saya harus kuatkan semangat saya sekarang seperti pertama kali saya jejakkan kaki di tanah Yanbu ni... saya harus cari ketenangan yang pernah saya perolehi dulu... kedamaian yang pernah saya kecapi suatu ketika saya di sini.... sesetengah orang mengangap SEPI ITU INDAH... jadi saya akan cuba cari erti keindahan itu di bumi anbia' yg penuh keberkatan ini...

Dan.... Syukur Alhamdulillah kerana DIA masih memberi kesempatan buat diri ini untuk kembali dekat padaNya....

22 comments:

Pn Kartini said...

Salam dear Dida...
Lamanya tak bersua di alam maya kan..:)
Sis..,harap sabar ..Inilah pengorbanan seorg isteri utk bersama suami ..:)Akak yakin dida mesti blh harunginya..mungkin perasaan itu memberontak lantaran masih baru lagi sis tinggalkan tanahair..
Sabar yaa..:):)

relevan said...

Salam dida..Selamat kembali berblogging..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...:)

Selamat kembali & saya berharap dida bersabar...

ASYIQ said...

Salam Dida...

Alhamdulillah Dida dh kembali berblogging. Kiranya masih homesick la ni....macam kita kt asrama dulu la. Kalau baru balik dr kg tu msg2 moyok jer....dok belakang katil...nangis. Ingat mak...huhu.

Bila jumpa kwn2...hati semakin terubat dan lama2 muka kembali ceria.

Akak doakan Dida segera memperolehi cahayamata...mungkin dgn cara itu kesunyian Dida akan terubat.

Apa2pun...akak pun rindu juga dgn Dida. Bila nmpk ada update baru terus masuk....rupa2nya Dida tgh homesick...alahai.

Take care dik...hidup perlu juga diteruskan. Semoha tabah...

kakpah said...

salam dida. selamat kembali ke bumi arab. sihat2lah hendaknya zahir dan batin..
kpah akan ke mekah. selesai haji baru ke madinah. Hendak juga rasanya bertemu dida kalau ada kesempatan. Bagi kpah no tel dida. hantar ke teepahanim@yahoo.com.
TQ.

atie said...

Salam Dida,

Lama betul tak dengar khabar dida rindu pulak rasanya....

Jangan la sedih2.. walaupun keluarga jauh kami sahabat maya semua kan ada walaupun jauh tapi rasa dkt aje kan...

semoga urusan pindah rumah dida berjalan dng lancar... salam

cun09 said...

Salam rindu...

...Berjumpa kembali sahabatku ^_^

ASYIQ said...

Terima kasih atas komen balas Dida. Pd akak Dida antara rakan maya yg paling prihatin dan baik hati...

So, akak sedih kalau Dida sedang bersedih.

Kuatkan semangat...akak memahami kesunyian Dida. InsyaAllah berkat doa kawan2 maya di sini...Dida akan kuat semula.

Take care!

LotsOfLove-Pearls said...

Sahabatku Dida,
How so much Happy dear..
You dah ada kembali..
Lama tau menunggu..
Hehe..

Sahabatku,
Kutahu apa yang kau rasakan.
Sunyi,sepi, menghitung masa..
Rasa seolah kosong..
Tapi laluinya kerana itulah kehidupan.
Jangan sedih sangat k. KAlau Dida sedih, family kat kg lagi sedih dan kami juga turut berduka.

Sahabatku,
Selamat kembali..
Ku rindu kamu..

zai said...

Salam Dida..

Alahai rindunya kak zai nak menjengah blog Dida ni sejak sekian lama..hari ini tercapai juga..

Wah..lamanya bercuti kat kampung, mesti seronokkan...tapi sedih juga dgr cerita dida yg kembali kesepian selepas pulang ke yanbu...

Mudah2an cepat mendapat cahayamata...agar kesunyian itu terisi nanti.

Brilliant Marjan@اداويه said...

Salam...
Semoga sis terus tabah..
Itulah pengorbanan namanya..

shaniza said...

Salam..
Selamat bersua kembali...
Segala yang berlaku disekitar kita adalah ujian Allah untuk kita lebih mengenal dan mensyukuri nikmat pemberian-Nya.
Alhamdulillah, akak pun baru lepas diuji dengan ujian yang mencengkam jiwa...

ASE1 said...

Salam Dida ...

Selamat kembali . Semoga terus tabah menghadapi hari2 yg mendatang !

Dida... said...

Salam semua sahabat2ku...

Dengan keterbatasan waktu dan line internet yg terhad.... saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih di atas kata2 sokongan kalian yg tidak berbelah bagi... saya amat2 terharu dgn keprihatinan kalian semua...

Saya berharap kita akan bertemu lagi di lain waktu setelah semua urusan saya selesai dan kita dapat berbicara dan berkongsi kata2 seperti dulu.. itulah yg amat saya rindukan tika ini.....

Moga Allah merestui persahabatan kita dan memberi ruang waktu buat saya dan sahabat2 agar dipermudahkan segala urusan kita semua... buat kak Pah... nnti saya emailkan no. nya ye...

Moga berjumpa lagi... salam kerinduan dan salam sayang dari saya...

Nik Fauziah Nik Hussin said...

salam rindu untuk dida..
lama sungguh menghilang ye!... Harap terus bersabar dan jadikan musafir ini untuk mengisi ilmu dan mencari keredhaan-Nya.

ummumishkah said...

Selamat kembali... moga blog ni mampu menceriakan dida! :)

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor said...

selamat kembali diperantauan...semuga dgn adanya blog ini, kami akan sentiasa dekat dgn dida.

Mama Qaseh said...

Salam Sayang Dida..
Byk2 bsabar ye Yang jgn sedih2 ok..
Harap Dida tabah mngharungi kehidupan di perantaun..
Update laa gmbar kengan semasa Dida pulang ke tanahair Yang..
Pasti ceria kan dpt bjmpa sanak saudara

Arianni said...

Salam Dida,
Selamat kembali ke Yanbu..semoga tabah selalu dan beroleh ketenangan..

Duan said...

salam..
cari, jgn x cari..
bertuahnye dpt balajr sane..

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

IBU TIJA said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA