Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.. "Selamat Datang ke Dunia Karya RizHad"
Showing posts with label Sangap.... Show all posts
Showing posts with label Sangap.... Show all posts

6.14.2009

Apabila khayal menguasai..

Saya tersedar dari tidur yg lena setelah semalaman saya tak dapat pejamkan mata... kenapa ya susah sangat nak tidur malam semenjak 2 menjak ni.. entah le... syukur la saya masih bernafas lagi.. (kalau tak takkan saya boleh menaip entry ni ye tak.. hehe..) saya mencapai henpon sebelah bantal saya.. jam di skrin menunjukkan 1.38... erkk... dah lewat! lama gak saya terlena.. dari pukul 10 pagi... Astaghfirullahalazim... saya tersedar yg saya belum Dzuhur lagi... saya bingkas dari pembaringan dan bergegas ke bilik air... setelah tanggungjawab saya pada YG SATU itu saya tunaikan... saya terus ke bawah.. lihat sekeliling.. pergi ke dapur.. capai cup cake yg hubby saya beli.. sambil mengunyah sambil lihat siaran di TV... ah.. takde cerita yg menarik... saya beralih punggung ke sofa tempat laptop saya diletakkan... 'switch on button'... dan apa lagi.. check email dan buka blog saya... lihat2 jika ada kawan2 update cerita di blog masing2... sambil2 tu membalas beberapa komen dari kawan2....

Terhibur sikit hati bila melayan blog ni.. tapi tak boleh lama2.. nnti saya diserang sakit.. sakit apa tu? sakit khayal lerrr..... selain tu.. bahu saya sebelah kiri ni selalu je bisa2 bila lama mengadap laptop.. sapu losyen halia sekejap je leganya.. lepas tu.. dia serang lagi.. aduss... bisa betulll... kalau ada mak kan best.. dia kalau urut bahu saya.. pergghhh.. powerrrr... terus hilang sakit tu... ermmm.. dah lama tak dapat rasa tangan mak mengurut badan saya... :(

Lepas melawat ke beberapa laman web.. mata saya terpaku pada satu forum soal jawab agama...di mesra.net. Dari hal solat, mandi wajib.. soal ikhlas.. pengalaman haji.. dan akhir sekali soal mati.... uhh.. kalau soal yg terakhir ni.. saya memang baca macam saya nak mati sekejap lagi je... memang insaf tak tau nak kata mcm mana... tetiba... azan berkumandang.... saya masih lagi kaku ditempat duduk sedang mata dok melirik dari satu perkataan ke satu perkataan.. dari baris ke baris... sungguh asyik mengamati artikel tentang kematian... dan ketika itu terdengar bunyi enjin kereta yg tidak asing lagi dari pendengaran saya... hallamakkk.. hubby saya dah balik dari keje ke?? saya mengintai dari celah daun pintu dan terlihat ada cahaya lampu kereta.. memang sah.. Apa lagi.. saya pun melangkah 3 anak tangga sekaligus dan terus masuk ke bilik air utk berwudhu.. selesai itu.. saya buka pintu bilik air dengan perlahan dan perhati kalau2 hubby saya ada menyorok di belakang pintu untuk buat 'surprise'. Dia memang mcm tu.. suka sergah saya dari belakang.. dan saya ni tak boleh terkejut sikit.. mula la saya sakit dada... huh.. takde.. nasib baik.... Dia ada dekat bawah la tu.. mungkin sedang menyandar keletihan di sofa... biasanya saya akan sambut dia bila dia balik kerja.. tp bila saya terfikir yg saya belum solat lagi.. saya lupakan hasrat saya tu... saya segera menyarung telekung dan mengangkat takbir... Ussolli Fardu Maghribi......

Selesai solat...berdoa.. saya duduk sekejap tanpa terus bangun.. dlm hati.. senyap je hubby saya ni... biasa kalau saya tak turun2 dia yang akan menjengah saya di bilik... herrmm tertidur agaknya.. hishh.. takkan maghrib2 tido kot.. saya terus bingkas melipat telekong dan mula memanggil namanya.... ehh.. tak berjawab.. saya terus bergegas ke bawah.. lihat di dapur.. takde... di belakang pintu.. ( mana tau dia menyorok.. dia memang suka main nyorok2 ni..).. eh takde jugak.. tengok dekat bilik belakang.. pun takde... larrr.. mana pulak nih??? saya duduk di sofa... memikirkan apa sebenarnya berlaku? saya capai henpon dan mula nak mendail nombor.. tetiba saya terlihat jam yang tertera di henpon tu.. HAH??? baru pukul 4.30 petang? laaaa.. patutlah hubby saya takde.. dia belum balik lagi... selalu dia balik keje pukul 7.30 mlm... HABISS.. yang saya pegi solat maghrib tadi buat apa?? siap tambah 2 rakaat lagi yg sunatnya.... aduss.. Dida.. dida.. Percaya tak rumah saya ni tak bertingkap? pasal tu la tak sedar langsung siang ke malam.. kalau tak tengok jam.. mmg tak sedar lerr...

Dengan langkah yang longlai dan separuh sedar.. saya terus mendaki tangga untuk ke bilik dan ganti balik solat saya yang tak sah tadi.. huhu... nasib.. nasib.. itulah penangan khayal.. lain kali jangan berkhayal lagi ye Dida... La haula wala quwwa tailla billah....


4.17.2009

Si Makhluk Halus

Adoi lerr.... napa laa gatal2 tangan & kaki aku ni.. meh aku check jap.. mak aii.. ada bintat merah lak ni.. takkan aku diserang chicken pox plak.. OH NOOO!!!! Setakat ni yg aku dgr... anak2 kat Yanbu je yg kena... Masalahnya.. aku dah kena chicken pox masa umo 11 tahun dulu.. kata org.. CP ni menyerang sekali seumur hidup je.. laaaa... abis tu bintat kat lengan aku ni hapa??

Setelah dibuat siasatan.. baru lah Sarjan radwa 8 discover masalah sebenar... nak dijadikan cerita.. sedang Sarjan sibuk menonton tv cite '
National Treasure' malam tadi dkt Channel MBC Max.. datang la si makhluk kerdil.. cantekk je dia landing dkt lengan aku... Uikk!! datang tanpa diundang..... tanpa bagi salam.... Haaa!! amik kau... PELEPAP!!! sekali aku bagi.. terpenyek la sekujur tubuh kerdil.. OOOOOOO.... Si Nyamuk Arab rupanya... tak padan halusss.. rupanya angkara kau la badan aku bintat2.. Sedang aku mengomel sorang2.. Inspektor merangkap hubby aku pun tanya.. Kenapa Ni? aku cite la yg aku dah terserempak dgn Nyamuk Arab.. yg selama ni aku blum jumpa lagi smnjak aku duduk dkt Yanbu... Apa?? Terserempak dgn nyamuk Arab?? Terperanjat tak dia?? Kata Inspektor dgn muka seposen... Bukan setakat terperanjat lagi.. terus mati keras saya kerja kan.. Jawabku dgn muka yg separuh serius... Tapi mmg la.. nyamuk Arab ni.. rupa dia halus je, kaler kelabu.. tak macam nyamuk2 dkt Malaysia yg beso2 & hitam2 nak2 lepas dia dah hisap darah.. lg gemuk... Nyamuk Arab ni dtg senyap2.. tetiba gatal je tmpat yg dia gigit tuh.. isk.. tak bleh jadi ni.. kalau dkt Malaysia, aku sembur je dgn Shieldtox ke.. Bygon ke.. Kat Yanbu ni aku sembur gak.. tp pakai PIF PAF.. kah kah kah... tak commercial betul nama penyembur racun serangga dkt sini..

Tu pasal nyamuk Arab.. pasal sang serangga yg lain.. so far, aku penah jumpa lalat n lipas je.. Si Lipas tu pun bersaiz kecik mcm anak lipas.. lom penah lagi jumpa lipas beso cam kat malaysia.. eeee.. geli geleman aku bila terserempak dgn si lipas... Kalau terserempak.. terus Sarjan letak jawatan.. tak sanggup nak lawan si lipas yg kurang hasam tu.... Nape serangga kat Arab size kecik2 ek?? mungkin serangga2 dkt sini semua terbantut tumbesarannya kot.. tak pun tak cukup vitamin.. tu la.. mak hang suruh minum susu.. hang tak nak.. degil.. (isk.. terasa la pulak.. sbb mmg aku tak suka minum susu.. sebab tu comel je...hehehe) kalau semut lak.. sejak aku sampai.. jgn kan kata semut.. sesungut semut pun aku tak jumpa apa lagi family semut2 yg lain mcm semut itam, semut api.. semut mayat..kerengge.. mmg tak ada lah! kalau bekas gula @ benda2 manis kat rumah aku ni.. mmg dijamin selamat dari gangguan makhluk semut ni.. jgn kat malaysia.. pantang tupperware gula tak tutup rapat sket.. mula la si semut mayat bwk geng2 dia mmbuat kacau... Tensen je tuan punya gula pasir...

K, lah... sebelum tuan punya badan ni merapu lebih panjang.. baik la stop kat sini dulu... semoga, persatuan serangga2 arab tak jumpa la rumah aku kat sini.. nnti diaorang dengar.. rumah aku kena attack plak.. jenuh la si Sarjan dgn Inspektor nak buat serang hendap hari2.... ni nyamuk dah mula tunjuk taringnya.. smpai bintat2 lengan aku kau kerjakan.... siap la ko.. aku sembur dgn PIF PAF jap lagi...(sambil buat gaya ala2 Angelina Jolie dlm cite Thomb Rider)..
Angelina Jolie?? Inspektor membeliakkan mata tanda tak puas hati.. Nape?? Inspektor nak jadi mcm Tom Cruise ke? tak payah la..... TOM KURUS pun belum tentu lagi.. ....diet kan badan tu dulu baru bleh... kah kah kah kah... sarjan ketawa tanpa belas kasihan.. The End..

7.14.2008

Minggu yg membosankan...

Huwaa... sangap betul aku minggu ni... apa taknye.. 2 hari suntuk (Sabtu & Ahad) aktiviti aku hanya terhad di rumah mak aku.. melayan askar2 kecil yg sememangnya menyerabutkan kepala aku.. Tp, ada baiknya... Sekurang2nya.. aku tak la keseorangan melayan perasaan rindu aku dekat hubby aku... tp. bila aku dah start keseorangan balik.. mula la.. feel tu datang.. jam dah menunjukkan pukul 12.42am... mata dah mula kuyu.. tp jari aku ni masih laju menaip utk hari ni punya post. ye la.. dari tadi meng'ejas' blog aku ni.. ponin jugak dibuatnya.. nasib la dulu aku ada belajar basic pasal benda alah 'html' ni dekat universiti dulu.. so, boleh la.... ada gak blog sendiri walaupun tak secanggih orang lain punya... takpe.. go slow.. nanti lama2 aku akan buat blog aku ni secanggih mcm diaorang punye.. ni baru intro..

Apa hubby aku tengah buat sekarang ni ek? malam ni, satu sms pun tak masuk... sibuk sangat ke? Rindunyeeee... isk!

"Kesepian membuatku lebih menghargai erti sebuah ikatan"