Saya tersedar dari tidur yg lena setelah semalaman saya tak dapat pejamkan mata... kenapa ya susah sangat nak tidur malam semenjak 2 menjak ni.. entah le... syukur la saya masih bernafas lagi.. (kalau tak takkan saya boleh menaip entry ni ye tak.. hehe..) saya mencapai henpon sebelah bantal saya.. jam di skrin menunjukkan 1.38... erkk... dah lewat! lama gak saya terlena.. dari pukul 10 pagi... Astaghfirullahalazim... saya tersedar yg saya belum Dzuhur lagi... saya bingkas dari pembaringan dan bergegas ke bilik air... setelah tanggungjawab saya pada YG SATU itu saya tunaikan... saya terus ke bawah.. lihat sekeliling.. pergi ke dapur.. capai cup cake yg hubby saya beli.. sambil mengunyah sambil lihat siaran di TV... ah.. takde cerita yg menarik... saya beralih punggung ke sofa tempat laptop saya diletakkan... 'switch on button'... dan apa lagi.. check email dan buka blog saya... lihat2 jika ada kawan2 update cerita di blog masing2... sambil2 tu membalas beberapa komen dari kawan2.... Terhibur sikit hati bila melayan blog ni.. tapi tak boleh lama2.. nnti saya diserang sakit.. sakit apa tu? sakit khayal lerrr..... selain tu.. bahu saya sebelah kiri ni selalu je bisa2 bila lama mengadap laptop.. sapu losyen halia sekejap je leganya.. lepas tu.. dia serang lagi.. aduss... bisa betulll... kalau ada mak kan best.. dia kalau urut bahu saya.. pergghhh.. powerrrr... terus hilang sakit tu... ermmm.. dah lama tak dapat rasa tangan mak mengurut badan saya... :(
Lepas melawat ke beberapa laman web.. mata saya terpaku pada satu forum soal jawab agama...di mesra.net. Dari hal solat, mandi wajib.. soal ikhlas.. pengalaman haji.. dan akhir sekali soal mati.... uhh.. kalau soal yg terakhir ni.. saya memang baca macam saya nak mati sekejap lagi je... memang insaf tak tau nak kata mcm mana... tetiba... azan berkumandang.... saya masih lagi kaku ditempat duduk sedang mata dok melirik dari satu perkataan ke satu perkataan.. dari baris ke baris... sungguh asyik mengamati artikel tentang kematian... dan ketika itu terdengar bunyi enjin kereta yg tidak asing lagi dari pendengaran saya... hallamakkk.. hubby saya dah balik dari keje ke?? saya mengintai dari celah daun pintu dan terlihat ada cahaya lampu kereta.. memang sah.. Apa lagi.. saya pun melangkah 3 anak tangga sekaligus dan terus masuk ke bilik air utk berwudhu.. selesai itu.. saya buka pintu bilik air dengan perlahan dan perhati kalau2 hubby saya ada menyorok di belakang pintu untuk buat 'surprise'. Dia memang mcm tu.. suka sergah saya dari belakang.. dan saya ni tak boleh terkejut sikit.. mula la saya sakit dada... huh.. takde.. nasib baik.... Dia ada dekat bawah la tu.. mungkin sedang menyandar keletihan di sofa... biasanya saya akan sambut dia bila dia balik kerja.. tp bila saya terfikir yg saya belum solat lagi.. saya lupakan hasrat saya tu... saya segera menyarung telekung dan mengangkat takbir... Ussolli Fardu Maghribi......
Selesai solat...berdoa.. saya duduk sekejap tanpa terus bangun.. dlm hati.. senyap je hubby saya ni... biasa kalau saya tak turun2 dia yang akan menjengah saya di bilik... herrmm tertidur agaknya.. hishh.. takkan maghrib2 tido kot.. saya terus bingkas melipat telekong dan mula memanggil namanya.... ehh.. tak berjawab.. saya terus bergegas ke bawah.. lihat di dapur.. takde... di belakang pintu.. ( mana tau dia menyorok.. dia memang suka main nyorok2 ni..).. eh takde jugak.. tengok dekat bilik belakang.. pun takde... larrr.. mana pulak nih??? saya duduk di sofa... memikirkan apa sebenarnya berlaku? saya capai henpon dan mula nak mendail nombor.. tetiba saya terlihat jam yang tertera di henpon tu.. HAH??? baru pukul 4.30 petang? laaaa.. patutlah hubby saya takde.. dia belum balik lagi... selalu dia balik keje pukul 7.30 mlm... HABISS.. yang saya pegi solat maghrib tadi buat apa?? siap tambah 2 rakaat lagi yg sunatnya.... aduss.. Dida.. dida.. Percaya tak rumah saya ni tak bertingkap? pasal tu la tak sedar langsung siang ke malam.. kalau tak tengok jam.. mmg tak sedar lerr...
Dengan langkah yang longlai dan separuh sedar.. saya terus mendaki tangga untuk ke bilik dan ganti balik solat saya yang tak sah tadi.. huhu... nasib.. nasib.. itulah penangan khayal.. lain kali jangan berkhayal lagi ye Dida... La haula wala quwwa tailla billah....
Selesai solat...berdoa.. saya duduk sekejap tanpa terus bangun.. dlm hati.. senyap je hubby saya ni... biasa kalau saya tak turun2 dia yang akan menjengah saya di bilik... herrmm tertidur agaknya.. hishh.. takkan maghrib2 tido kot.. saya terus bingkas melipat telekong dan mula memanggil namanya.... ehh.. tak berjawab.. saya terus bergegas ke bawah.. lihat di dapur.. takde... di belakang pintu.. ( mana tau dia menyorok.. dia memang suka main nyorok2 ni..).. eh takde jugak.. tengok dekat bilik belakang.. pun takde... larrr.. mana pulak nih??? saya duduk di sofa... memikirkan apa sebenarnya berlaku? saya capai henpon dan mula nak mendail nombor.. tetiba saya terlihat jam yang tertera di henpon tu.. HAH??? baru pukul 4.30 petang? laaaa.. patutlah hubby saya takde.. dia belum balik lagi... selalu dia balik keje pukul 7.30 mlm... HABISS.. yang saya pegi solat maghrib tadi buat apa?? siap tambah 2 rakaat lagi yg sunatnya.... aduss.. Dida.. dida.. Percaya tak rumah saya ni tak bertingkap? pasal tu la tak sedar langsung siang ke malam.. kalau tak tengok jam.. mmg tak sedar lerr...
Dengan langkah yang longlai dan separuh sedar.. saya terus mendaki tangga untuk ke bilik dan ganti balik solat saya yang tak sah tadi.. huhu... nasib.. nasib.. itulah penangan khayal.. lain kali jangan berkhayal lagi ye Dida... La haula wala quwwa tailla billah....
